Toplumsal Katkı Koordinatörlüğü Yönergesi


DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ

TOPLUMSAL KATKI KOORDİNATÖRLÜĞÜ YÖNERGESİ

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Başlangıç Hükümleri

 

Amaç

MADDE 1- (1) Bu Yönergenin amacı; Dokuz Eylül Üniversitesi Toplumsal Katkı Koordinatörlüğünün amaçları, faaliyet alanları, organları, bu organların görevleri ve çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.

 

Kapsam

MADDE 2- (1) Bu Yönerge; Dokuz Eylül Üniversitesi Toplumsal Katkı Koordinatörlüğünün amaçları, faaliyet alanları, organları, bu organların görevleri ve çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsar.

Dayanak

MADDE 3- (1) Bu yönerge 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu madde 12, madde 14, Ek Madde 35 ile Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliğine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4- (1) Bu yönergede geçen;

  1. a) Birim: Dokuz Eylül Üniversitesinin tüm akademik ve idari birimlerini,
  2. b) Birim Toplumsal Katkı Faaliyetleri Sorumluları: Toplumsal katkı faaliyetleri kapsamında, birimler adına veri akışı ve iletişimi sağlayan toplumsal katkı faaliyet temsilcilerini,
  3. c) Koordinasyon Kurulu: Rektör Yardımcısı, Genel Sekreter, Toplumsal Katkı Koordinatörü, Kalite Koordinatörü ve Strateji Geliştirme Daire Başkanı katılımı ile oluşan kurulu,

ç) Koordinatör: Toplumsal Katkı Koordinatörünü,

  1. d) Koordinatörlük: Üniversitenin Toplumsal Katkı Koordinatörlüğünü,
  2. e) Rektör: Dokuz Eylül Üniversitesi Rektörünü,
  3. f) Rektör Yardımcısı: Dokuz Eylül Üniversitesi Rektörü tarafından toplumsal katkı kapsamında görevlendirilen Rektör Yardımcısını,
  4. g) Üniversite: Dokuz Eylül Üniversitesini,

ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Koordinatörlüğün Amaçları ve Faaliyet Alanları

 

Koordinatörlüğün amaçları

MADDE 5- (1)  Koordinatörlüğün amaçları şunlardır:

  1. Üniversitenin toplumsal katkı alanında yürüteceği faaliyetlerini yerel, bölgesel, ulusal kalkınma hedefleri ve Üniversitenin stratejik planı ile uyumlu olarak yapılandırmak,
  2. Toplumsal katkı faaliyetlerinin sürdürülebilir kılınması, yaygınlaştırılması ve geliştirilmesi için çalışmalar yürütmek,
  3. İç ve dış paydaşlar ile iletişime ve etkileşime destek olmak ve bu alanda yapılan çalışmalara katkı sağlamaktır.

Koordinatörlüğün faaliyet alanları

MADDE 6- (1) Koordinatörlüğün faaliyet alanları şunlardır:

  1. a) Koordinatörlük hedefleri kapsamında; Üniversitenin tüm paydaşlarına ve topluma fayda sağlayacak faaliyetler gerçekleştirmek ve bu faaliyetlerin sürdürülebilirliğini desteklemek,
  2. b) Toplumsal katkı faaliyetlerinin izlenmesini ve iyileştirilmesini verilere dayalı olarak ölçmek, değerlendirmek ve sonuçların raporlanma ve yayımlanma süreçlerini yönetmek,
  3. c) Üniversitenin toplumsal katkı politikasına bağlı kalınarak süreçlerin yönetimi ve organizasyonunu sağlamak,

ç) Toplumsal katkı süreçlerinin eğitim-öğretim ve araştırma-geliştirme faaliyetleri ile bütünleştirilmesini desteklemek,

  1. d) Üniversitenin toplumsal katkı politikası ve hedeflerinin değişen koşullara göre güncellenmesi konusunda iç ve dış paydaşlarla etkileşim içinde olmak,
  2. e) Üniversiteye kayıtlı ön lisans, lisans ve lisansüstü öğrencilerinin toplumsal katkı faaliyetlerine katılımını desteklemek.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Koordinatörlüğün Organları ve Görevleri

Koordinatörlüğün organları

MADDE 7- (1) Koordinatörlüğün organları şunlardır:

  1. a) Koordinatör,
  2. b) Koordinatör yardımcıları,
  3. c) Toplumsal Katkı Koordinasyon Kurulu,

ç) Birim Toplumsal Katkı Faaliyetleri Sorumluları.

Koordinatör ve Koordinatör Yardımcıları

MADDE 8- (1) Koordinatör, Üniversitenin öğretim elemanları arasından Rektör tarafından 3 (üç) yıl için görevlendirilir ve görevlendirildiği usul ile görevden alınabilir. Görevi sona eren Koordinatör yeniden görevlendirilebilir. Koordinatör, Koordinatörlüğün tüm faaliyetlerinden Rektör’e karşı sorumludur.

(2) Koordinatör yardımcısı, koordinatörlüğün faaliyet alanlarında çalışmaları bulunan öğretim elemanları arasından koordinatörün önerisi ile Rektör tarafından görevlendirilir. Koordinatörlükte en fazla iki koordinatör yardımcısı görev yapar. Koordinatörün görevi sona erdiğinde, koordinatör yardımcılarının da görevleri sona erer.

Koordinatörün ve koordinatör yardımcılarının görevleri

MADDE 9- (1) Koordinatörün görevleri şunlardır:

  1. a) Koordinatörlüğü temsil etmek,
  2. b) Yönergede belirtilen görevleri yürütmek,
  3. c) Koordinatörlüğün yıllık çalışma raporunu hazırlamak ve Rektöre sunmak,

ç) Koordinatörlüğün idari işlerini yürütmek, gerekli koordinasyon ve denetimi sağlamak,

  1. d) Koordinatörlüğün görevleri ile ilgili toplantılara katılmak,
  2. e) İlgili mevzuatla verilen diğer görevleri yapmak.

(2) Koordinatör yardımcılarının görevleri şunlardır:

  1. a) Vekalet verildiğinde koordinatörlüğü temsil etmek,
  2. b) Koordinatörün gözetimi ve denetimi altında koordinatörlük işlerini yürütmek.

Koordinasyon Kurulunun Oluşumu ve Görevleri

MADDE 10-(1) Koordinasyon Kurulu; Rektör Yardımcısı, Genel Sekreter, Toplumsal Katkı Koordinatörü, Kalite Koordinatörü ve Strateji Geliştirme Daire Başkanından oluşur. Koordinasyon Kurulu yılda en az 1 (bir) kez Rektör Yardımcısı başkanlığında olağan olarak toplanır. Koordinatörlük, gerekli durumlarda Kurulu toplantıya çağırabilir.

(2) Koordinasyon Kurulunun görevi; Koordinatörlük tarafından dönemsel olarak sunulan çalışma raporlarını değerlendirmek ve Üniversitenin stratejik planı doğrultusunda Koordinatörlüğün çalışmalarını yönlendirmektir.

Birim Toplumsal Katkı Faaliyetleri Sorumluları ve Görevleri

MADDE 11-(1) Birim Toplumsal Katkı Faaliyetleri Sorumluları, toplumsal katkı faaliyetleri kapsamında birimler adına veri akışı ve iletişimi sağlamak üzere, ilgili birimin üst yöneticisi tarafından görevlendirilen temsilcilerdir. Birim Toplumsal Katkı Sorumluları ile Koordinatörlük her eğitim-öğretim yarıyılında en az 1 (bir) kez olmak üzere Koordinatör başkanlığında olağan toplanır. Koordinatörlük, gerekli durumlarda Birim Toplumsal Katkı Faaliyetleri Sorumlularını toplantıya çağırabilir.

(2) Birim Toplumsal Katkı Faaliyetleri Sorumlularının görevleri şunlardır:

  1. a) Birim üst yöneticisi tarafından toplumsal katkıya ilişkin verilen görevlerin ve Koordinatörlükten gelen taleplerin yerine getirilmesini sağlamak,
  2. b) Sorumlusu olduğu birim ile Koordinatörlük arasında kurumsal bilgi ve haber (ödül, başarı, yayın, etkinlik, öneri vb.) akışını sağlamak.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

 

Personel ihtiyacı

MADDE 12- (1) Koordinatörlüğün akademik, teknik ve idari personel ihtiyacı, 2547 sayılı Kanun’un 13. maddesine göre Rektör tarafından görevlendirilecek personel tarafından karşılanır.

Yürürlük

MADDE 13- (1) Bu Yönerge, Dokuz Eylül Üniversitesi Senatosu tarafından kabul edildiği tarihte yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 14- (1) Bu Yönerge hükümlerini Rektör yürütür.